Important Notice - COVID-19 and Customer Service update more info
Bokningar
+44 (0)20 7492 0813 Mån-fre: 9-21, lör-sön: 10-20
Menyn

Vanliga frågor

Vi har listat vanliga frågor som kan dyka upp innan ni bokar era biljetter. De flesta av frågorna har våra kunder skickat till oss vid tidigare tillfällen. Vi har försökt besvara dem på bästa sätt och du hittar därför många svar på vanliga frågor nedan. Om du inte hittar svar på din fråga är ju självklart välkommen att kontakta oss.

Göra en bokning

  1. Kan jag boka via telefon?
  2. Det finns inga biljetter den dag jag vill gå. Kan ni hjälpa mig?
  3. Vilka betalningsmetoder använder ni?
  4. Är LondonBoxOffice.se en säker sida?
  5. Hur vet jag om min bokning är bekräftad?
  6. Erbjuder ni grupprabatter?
  7. Erbjuder ni barn/studentrabatter?

Efter försäljning

  1. Var är min bokningsbekräftelse?
  2. Hur/när får jag mina biljetter?
  3. Vad ska jag göra om mina biljetter inte kommer med posten?
  4. Jag har tappat bort mina biljetter - vad kan ni göra?
  5. Vilken tid ska jag komma till teatern?
  6. Vilken typ av ID-handling behöver jag för att hämta biljetterna?

Avbokningar och återbetalningar

  1. Vad händer om jag inte kan använda mina biljetter?
  2. Om de annonserade aktörerna inte är med i föreställningen, kan jag få en återbetalning?

Funktionshindrade kunder

  1. Är lokalerna åtkomliga för rörelsehindrade?
  2. Ska jag göra en bokning på nätet om jag är rörelsehindrad?
  3. Är teatern tillgängligt för personer med hörsel- eller synskador?

Allmänna teaterfrågor

  1. Vad är en matinéföreställning?
  2. Vad är en matinéföreställning?
  3. Vad är åldersgränsen för barn?
  4. Kan jag fotografera eller videofilma föreställningen?
  5. Är det någon paus mitt i föreställningen?

Göra en bokning

  1. Kan jag boka via telefon?

    Bokning kan göras via telefon och våra öppettider är: måndag till fredag kl. 09.00-21.00, lördag 10.00-20.00 och söndag från 10.00-17.00

  2. Det finns inga biljetter den dag jag vill gå. Kan ni hjälpa mig?

    Om ni inte hittar tillgängliga biljetter på vår webbplats, kan ni alltid ringa oss, så hjälper vi er i den mån vi kan att hitta extra biljetter.

  3. Vilka betalningsmetoder använder ni?

    Vi accepterar kreditkort och tar inte ut extra avgifter för betalning med kreditkort. Du kan även betala via banköverföring, men måste då kontakta oss så att vi kan förbereda för betalningen. Känner du dig inte trygg att göra en bokning online, kan du ringa oss och ange ditt bokningsnummer för att betala via telefon.

  4. Är LondonBoxOffice.se en säker sida?

    Vi använder den senaste säkerhetstekniken för att säkerställa dina person- och kortuppgifter. Vi använder SSL-certifikat med 256 bitars kryptering.

  5. Hur vet jag om min bokning är bekräftad?

    När du anger dina kortuppgifter kommer du till en sida som bekräftar dina bokningsuppgifter och viktig information du bör ta del av. Vi skickar även en e-postbekräftelse med dina bokningsuppgifter. Är du osäker är du alltid välkommen att kontakta oss via e-post så svarar vi inom 48 timmar.

  6. Erbjuder ni grupprabatter?

    Vi har grupprabatter, men de är inte tillgängliga online. Vänligen kontakta oss för att få en offert.

  7. Erbjuder ni barn/studentrabatter?

    Tyvärr har teaterproduktioner inte några särskilda priser för barn eller studenter. Däremot erbjuder vi specialpriser för studentgrupper. Vänligen kontakta oss för mer information.

Efter försäljning

  1. Var är min bokningsbekräftelse?

    Vi skickar din bokningsbekräftelse till den angivna e-postadressen under er bokning. Om du inte har fått din bokningsbekräftelse, vänligen kontrollera din mapp för skräppost. Om den fortfarande saknas, kontakta oss så skickar vi er en kopia.

  2. Hur/när får jag mina biljetter?

    1. Kunder i Storbritannien

    Om du har bokat en föreställning mer än 5 dagar i förväg kommer era biljetter att skickas till er postadress via Royal Mail. Är föreställningen inom 5 dagar skickas biljetterna till teaterns biljettkontor för avhämtning samma dag som föreställningen äger rum. I e-postbekräftelsendu fick efter avslutad bokninghittar du även all information om hur du får dina biljetter.

    Avhämtning på biljettkontor: För att kunna hämta dina biljetter på teaterns biljettkontor behöver du bara skriva ut din e-postbekräftelse och visa upp den som bevis på köpet när du kommer till biljettkontoret på föreställningens dag. Biljetternafinns tillgängliga 30 minuter före föreställningens början.

    Biljetter per post: Biljetter postas inom Storbritannien (om tiden tillåter) och kan bara skickas till den registrerade faktureringsadressen för det kredit- eller betalkort som använts för transaktionen. Du bör ha biljetternainom 5 arbetsdagar efter att du gjort din bokning men ofta kommer de fram snabbare. (Observera att speciella eventsom O2 eller Wembley arena vanligen släpper sina biljetter senare än andra event)

    2. Internationella kunder och du som bokat med kort varsel

    Biljetter bokade inom 5 dagar före föreställningens datum eller som bokats av kunder som bor i länder utanför Storbritannien och Nordirland är inte berättigade till postleverans, men kan hämta biljetterna direkt på teaterns biljettkontor samma dag som föreställningen. För att hämta dina biljetter behöver du skriva ut e-postbekräftelsen och visa upp den som ett bevis för inköpet på biljettkontoret på föreställningens dag. Biljetterna finns tillgängliga 30 minuter före föreställningens starttid.

  3. Vad ska jag göra om mina biljetter inte kommer med posten?

    I vissa fall kan biljetter försvinna på posten. Om du inte har fått dina biljetter och du anar att de kommit bort på posten, kontakta oss, så ordnar vi kopior på era biljetter som kan hämtas på teaterns biljettkontor. ID-handling kan krävas för att hämta biljetterna.

  4. Jag har tappat bort mina biljetter - vad kan ni göra?

    Om du har tappat bort dina biljetter, kontakta oss så ordnar vi kopior på dina biljetter som kan hämtas direkt på teaterns biljettkontor. ID-handling kan krävas för att hämta biljetterna.

  5. Vilken tid ska jag komma till teatern?

    Vi brukar rekommendera att man anländer till teatern 30 minuter före föreställningens början.

  6. Vilken typ av ID-handling behöver jag för att hämta biljetterna?

    Ni behöver ta med er e-postbekräftelsen och om möjligt kreditkortet som användes för bokningen.

Avbokningar och återbetalningar

  1. Vad händer om jag inte kan använda mina biljetter?

    När biljetterna är bekräftade kan de inte bytas eller återbetalas (såvida eventet/föreställningen inte är inställd).

  2. Om de annonserade aktörerna inte är med i föreställningen, kan jag få en återbetalning?

    Det finns en liten risk att aktörer kan ändras för föreställningar utan föregående meddelande. Tyvärr är användning av alternativa aktörer (understudies) inte ett giltigt skäl för att begära en återbetalning.

Funktionshindrade kunder

  1. Är lokalerna åtkomliga för rörelsehindrade?

    Alla lokaler är anpassade efter för rörelsehindrade. Tyvärr saknar dock flera av Londons teatrar hiss eftersom de är historiska och K-märkta byggnader.Många teatrar har särskilda sittplatsutrymmen för rullstolsburna.

  2. Ska jag göra en bokning på nätet om jag är rörelsehindrad?

    För att diskutera dina behov och se till att lokalen kan tillgodose dina behov innan ni bokar, vänligen kontakta oss för mer information och hjälp.

  3. Är teatrarna tillgängliga för personer med hörsel- eller synskador?

    Många lokaler har nu infraröda system med headsets och/eller hörlurar. Vissa lokaler tillåter ledarhundar i salongen och de flesta erbjuder hundvaktservice. Vissa föreställningar har teckenspråkstolkade föreställningar som en del av sitt föreställningsprogram. Kontakta oss för mer information och hjälp.

Allmänna teaterfrågor

  1. Vad är en matinéföreställning?

    Vissa föreställningar har mer än en föreställning per dag. En matinéföreställning är oftast på eftermiddagen.

  2. Finns det en klädkod för teatern?

    Det finns ingen officiell klädkod på Londons teatrar. Däremot rekommenderar vi korrekt klädsel på vissa av Londons teatrar, som till exempel Royal Opera House.

  3. Vad är åldersgränsen för barn?

    Spädbarn och småbarn är inte tillåtna på de flesta teatrarna i West End. Allmänna riktlinjer rekommenderar 5 år och äldre som minimiålder, dock kan mer specifika riktlinjer gälla för vissa produktioner. Barn måste kunna sitta utan hjälp i sin egen stol och lyssna på föreställningen, så att de inte stör andra betalande personer i publiken. Tillträde till auditoriet ska alltid ske enligt platsledningens gottfinnande. Vänligen kontakta oss för mer information.

  4. Kan jag fotografera eller videofilma föreställningen?

    Att fotografera eller videofilma under föreställningen brukar vara strängt förbjudet på Londons teatrar.

  5. Är det någon paus mitt i föreställningen?

    De flesta föreställningar har en 15 minuter lång paus.

Varför boka biljetter med London Box Office

  • Säkra biljetter från auktoriserade återförsäljare
    STAR-medlem

    Alla våra teaterbiljetter följer regler föreskrivna av Society of Ticket Agents and Retailers (STAR). Vår nätbaserade biljettbokningsplattform är skyddad av SSL-teknologi och tillgänglig dygnet runt.

  • Dynamiska platsplaner
    Dynamiska platsplaner

    Vi har skapat dynamiska platsplaner för de flesta teatrar i West End så att det ska bli lättare för dig att välja den plats du vill ha.

  • Omedelbar bekräftelse
    Omedelbar bekräftelse

    Din bokning bekräftas av teatern i realtid. Visa upp ditt bekräftelsemeddelande via mobilen på biljettkontoret när du kommer till föreställningen.